کد خبر: ۶۳۸۱
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

وشوو خانه دوم من شده است

ابوالفضل مجیدی‌نژاد، نوجوان محله شهید‌آوینی، آرزوی رسیدن به سکو‌های جهانی رشته ووشو را دارد و هر روز تمرین می‌کند.

پنج‌سال بیشتر نداشت که مادرش او را در کلاس رزمی ووشو ثبت نام کرد. بعد از مدتی خودش هم به این رشته علاقه‌مند شد و با تلاش و پشتکار زیاد حالا در چهارده‌سالگی مدال‌های رنگارنگ بسیاری دارد. ابوالفضل مجیدی‌نژاد، نوجوان محله شهید‌آوینی، آرزوی رسیدن به سکو‌های جهانی این رشته را دارد و هر روز تمرین می‌کند. قرائت قرآن نیز یکی از برنامه‌های همیشگی اوست.

 

کسب ۳ مدال طلای استانی

ابوالفضل ورزش را از پنج‌سالگی با ژیمناستیک شروع کرد. بعد از آن به‌دلیل علاقه‌اش به رشته‌های رزمی و انجام سریع حرکات، با تشویق مربی، ووشو را انتخاب کرد و مربی او را تشویق کرد که این رشته را به‌صورت حرفه‌ای ادامه دهد.

ابوالفضل می‌گوید: ووشو ورزشی انفرادی است که می‌توان فرم‌های آن را گروهی هم انجام داد. این رشته به سلامت بدنی من کمک کرده است. دوست دارم پیشرفت کنم و به سکو‌های جهانی برسم.

در این سال‌ها مدال‌های رنگارنگ بسیاری به دست آورده است. آخرین مسابقه‌ای که در آن شرکت کرد، تیر امسال و مسابقات استانی بوده است. این مسابقات در خانه ووشو برگزار شد و او توانست در سه فرم متفاوت، سه مدال طلای مسابقات را به دست آورد.

ابوالفضل در‌این‌باره می‌گوید: روزی به‌یادماندنی و خوب بود. استادم، آقای ابراهیمی، همه هنرجویانی را که مشتاق حضور در مسابقه بودند، جمع کرد و به خانه ووشو برد. همه بچه‌ها با مدال برگشتند و روز خیلی خوبی بود.

 

تمرین، اولویتم است

او در دومین دوره فستیوال ملی ووشو که اسفند سال گذشته در تهران برگزار شد، مقام سوم را کسب کرد. ابوالفضل دان‌دو این رشته را نیز خرداد امسال به دست آورد و قصد دارد دان آخر این رشته را هم بگیرد. او می‌گوید: هدفم رسیدن به قهرمانی جهان است. برای رسیدن به این هدف هر‌روز تمرین می‌کنم و هر آنچه استاد بگوید، انجام می‌دهم. تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدف اهمیت بسیار دارد.

ابوالفضل ادامه می‌دهد:هیچ‌وقت به‌خاطر مهمانی یا بودن با دوستان از تمرین نزده‌ام و همیشه ورزش برایم اولویت بیشتری دارد. بار‌ها به دوستانم گفته‌ام سراغ ورزش بروند و از وقتشان به‌خوبی استفاده کنند. این نُه‌سالی که ورزش کرده‌ام، همیشه سالم بوده‌ام و اعتماد‌به‌نفسم بهتر شده است.

 

ورزش و قرائت قرآن در کنار هم

 

علاقه به قرآن

ابوالفضل از پنج‌سالگی علاوه‌بر ورزش، قرائت قرآن کریم را هم شروع کرده است. سیده‌وجیهه کریمیان، مادرش، او را در مهدالرضا (ع) ثبت نام کرد و روان‌خوانی را آنجا آموزش دید. البته سیده‌وجیهه خودش مربی قرآن است و پسرش را در این مسیر همراهی می‌کند.

حالا ابوالفضل یکی از قاریان برنامه‌های مدرسه است. وجیهه‌خانم می‌گوید: ابوالفضل علاقه زیادی به ورزش و تلاوت قرآن کریم دارد. استاد ووشو بچه‌ها هم همیشه درباره مسائل اخلاقی با آن‌ها صحبت می‌کند. خوشحالم که ابوالفضل ورزش و قرائت قرآن را اولویت کارهایش قرار داده است و اوقات فراغت را به آن‌ها اختصاص می‌دهد.

کلمات کلیدی
ارسال نظر