کد خبر: ۶۷۷۴
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

نقش مدیران بر بوم یاسمن

هدیه نوجوان محله پنج‌تن، معاون رئیس جمهور و استاندار را غافلگیر کرد.

آشنایی ما با هنرمند نوجوان هنرستان فاطمه‌الزهرا (س) محله پنج‌تن در مراسم باشکوه بازگشایی مدارس کلید خورد. یاسمن ثنایی با کمک دوستش، توانست دکتر محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، را با نقاشی از چهره‌شان غافلگیر کند و همین بهانه گفت‌وگوی کوتاه ما با او شد.

یاسمن در سال دهم و رشته گرافیک دستی درس می‌خواند. او تا‌به‌حال دو بار در مسابقات نقاشی آموزش‌وپرورش، رتبه اول را در ناحیه به دست آورده که یکی از آن‌ها سال گذشته بوده است. با کسب این رتبه‌ها حالا انگیزه یاسمین برای شرکت در رقابت‌ها بیشتر شده است.

 

نقش مدیران بر بوم یاسمن

 

 نقش مدیران بر بوم یاسمن

- چقدر طول کشید که طرح این چهره‌ها را کشیدی؟
چون از قبل خبر داشتیم میهمانان ویژه این مراسم چه کسانی هستند، یک بخش از طرح را از شب گذشته و در منزل کشیده بودم و بقیه آن را در مدرسه تکمیل کردم. فکر می‌کنم حدود چهار ساعت زمان برد.

- زیاد طرح چهره می‌کشی؟
در این زمینه مستعدترم و استعداد بیشتری دارم و اغلب کارهایم در این حیطه است.

- برای اطرافیان و اقوام هم این کار را می‌کنی که بخواهی چهره‌شان را بکشی؟
نه.

- چرا؟
این کار یک هنر است و اگر بخواهی آن را خرج آدم‌های مختلف کنی، جذابیتش را از دست می‌دهد و به یک موضوع ساده و دم دستی تبدیل می‌شود؛ به همین‌دلیل اغلب سراغ کسانی می‌روم که شخصیتی ویژه و خاص داشته باشند.

- چطور شد به این هنر علاقه‌مند شدی؟
یک‌دفعه اتفاق افتاد. کلاس ششم، دبیر پرورشی‌مان از بچه‌های مدرسه، آزمون نقاشی گرفت؛ از بین دویست‌سیصد‌نفر، چهار‌نفر انتخاب شدند و یکی از آن‌ها من بودم. از آن روز فهمیدم که در این زمینه استعداد دارم.

- بیشتر در چه زمینه‌ای از نقاشی کار می‌کنی؟
طراحی، آن هم با مداد ساده؛ زیاد به مداد‌رنگی علاقه‌ای ندارم. البته اوایل بیشتر طبیعت را نقاشی می‌کردم.

- اما در رقابت ناحیه‌ای سال گذشته در رشته مداد‌رنگی رتبه آوردی؛ این‌طور نیست؟
بله؛ اصرارم به رقابت در رشته مداد‌رنگی به این دلیل بود که خیلی‌ها می‌گفتند کارهایم در این زمینه خوب نیست؛ دوست داشتم لا‌اقل به خودم ثابت شود در هر زمینه‌ای که اراده و پشتکار داشته باشم، موفق خواهم بود.

- درباره این مسابقه بیشتر توضیح بده.
این رقابت در سطح ناحیه برگزار شد و من یک موضوع اجتماعی را برای نقاشی انتخاب کردم؛ پدر و فرزندی که شرایط مناسبی برای زندگی ندارند، اما از زندگی‌شان راضی هستند.

- محله زندگی‌تان را دوست داری؟
من در این محله به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام و خوشحالم که حالا هنرمندی کوچک و جزو جمعیت پنج‌تن هستم.

ارسال نظر