کد خبر: ۷۲۶۲
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
از ظرفیت‌های مهم کوچه کوهسنگی5، وجود ساختمان‌های متعدد پزشکان، مراکز آزمایشگاهی، داروخانه‌ها و از همه مهم‌تر وجود دو پارکینگ در راسته این کوچه است.

کوچه کوهسنگی‌۵ یا پرستار تا کمتر از یک دهه قبل، بن‌بست بود و تا پیش گشایش آن نامی نداشت. این کوچه از سمت پرستار تا هنرستان دکتر‌قندی ادامه داشت و انتهایش به بن‌بست منزل حاج‌حسین رفائی، از کسبه قدیمی بازار رضا، می‌رسید.

به گفته قدیمی‌های محله، حدود یک دهه قبل، شهرداری با تملک ملک آقای رفائی اقدام به گشایش خیابان پرستار به‌سمت کوهسنگی کرد. از ظرفیت‌های مهم این کوچه، وجود ساختمان‌های متعدد پزشکان، مراکز آزمایشگاهی، داروخانه‌ها و از همه مهم‌تر وجود دو پارکینگ در راسته این کوچه است.

کوچه طبیبان

در ورودی کوهسنگی‌۵ و سمت راست کوچه، درست روبه‌روی هنرستان دکتر‌قندی، پارکینگ موقت بزرگی قرار دارد. این پارکینگ تا چند‌سال قبل، خانه پدری دکتر افشار، رئیس اسبق بیمارستان امام‌رضا (ع) مشهد بود و اکنون به پارکینگ موقت تبدیل شده است.

 

کوچه طبیبان

هنرستان پسرانه دکترقندی تا قبل‌از سال‌۱۳۷۹ دبستان پسرانه معصوم‌خانی بود و دانش آموزان مقطع ابتدایی در آن تحصیل می‌کردند.

 

کوچه طبیبان

پارکینگ طبقاتی پرستار در خیابان پرستار‌۳ با ظرفیت ۲۳۰‌خودرو و در ۱۰‌طبقه در زمینی به مساحت هزارمترمربع خدمات ارائه می‌کند. این پارکینگ سال ۹۴ با هزینه تقریبی ۵۰‌میلیارد‌تومان ساخته شد.

 

کوچه طبیبان

در ورودی کوچه کوهسنگی‌۳۵ نقاشی دیواری زیبا و چشم‌نوازی دیده می‌شود. این طرح مینیاتوری اسفند‌۱۳۹۶ به سفارش معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ترسیم شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44