کد خبر: ۷۳۹۹
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

طراحی سایت از نوجوانی

نوجوان محله رازی و دوستانش رتبه نخست ناحیه را در رشته طراحی سایت به‌دست آورده‌اند.

امیرحسین صادق‌نیا هنرآموز کلاس دوازدهم هنرستان نمونه دارالفنون است. او پیش‌از ورود به مقطع متوسطه بین رشته ریاضی فیزیک و کامپیوتر مردد بوده است، اما با راهنمایی و مشاوره اطرافیان و تحقیقاتی که خودش انجام می‌دهد، رشته کامپیوتر را انتخاب می‌کند. امیرحسین که به‌همراه خانواده‌اش در محله رازی زندگی می‌کند، همین دوماه پیش مقام اول رشته طراحی سایت را در ناحیه ۶ به دست آورده است.

- چه شد که رشته کامپیوتر را انتخاب کردی؟
اولویت من درکنار علاقه، درآمد خوب این رشته در بازار کار است. اگر شما یک طراح سایت حرفه‌ای باشید، اوضاع مالی خوبی خواهید داشت.

- از مسابقات طراحی سایت برایمان بگو.
خدا را شکر تیمی قوی داشتیم. با اینکه تنها یک هفته برای طراحی و ارسال اثر وقت داشتیم، شبانه‌روزی کار کردیم. تیم سه‌نفره خوبی تشکیل دادیم و علاوه‌بر من، محمد دهقان و امیررضا رضاییان نیز حضور داشتند. در پایان هم رتبه اول ناحیه ۶ را به دست آوردیم.

- تابه‌حال برای طراحی سایت سفارش هم داشته‌اید؟
بله، طراحی سایت شرکتی را انجام دادیم که درکار بازاریابی شبکه‌ای است.

- در این رشته چه آیتم‌هایی مورد توجه است؟
امنیت وب سایت، راحت بودن خرید، روش‌های پرداخت ایمن و مطمئن، سرعت بارگذاری و....

- ساکن محله رازی هستی؛ از محله‌ات برایمان بگو. اوضاع و امکانتش چطور است؟
محله آرام و همسایه‌های خوبی داریم. نزدیک خانه ما کتابخانه مسجد غدیر باباعلی قرار دارد و خودم برای درس‌خواندن گاهی به آنجا می‌روم. به‌تازگی زمین ورزشی روباز هم در کنار مسجد حضرت ابوالفضل (ع) افتتاح شده است که نور مناسبی دارد و بچه‌های محله خیلی از آن استقبال کرده‌اند.

- ورزش هم می‌کنی؟
بله هم فوتسال و هم بدن‌سازی. خیلی هم به این دو رشته علاقه دارم.

- اوقات فراغتت چگونه می‌گذرد؟
با دوستانم به کافی‌شاپ می‌رویم؛ البته ورزش هم جای خودش را دارد.

- موضوعی هست که بخواهی به ما بگویی؟
بله، منابع تحصیل ما بسیار قدیمی و گاهی منسوخ است. علم رایانه به دانش روز احتیاج دارد، نه کتابی که چاپ آن مربوط به سال‌۲۰۱۳ است. من و خیلی از بچه‌های دیگر مجبور‌یم کتب و جزوه‌های جدید را از اینترنت دانلود و علم خود را با کمک آن‌ها به‌روز کنیم. تازه این اوضاع و احوال یک هنرستان نمونه‌دولتی است.

ارسال نظر