کد خبر: ۷۹۵۱
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کسب مقام جهانی با تمرین مستمر

مهدی برهانی، نوجوان محله امیریه، دانش‌آموز سال دهم رشته علوم انسانی است و درکنار ورزش و درس، یکی از نوجوانان فعال در پایگاه بسیج شهدای غواص و مسجد فاطمه‌الزهرا (س) در عصمتیه است.

شانزده سال دارد و چهارسال است که به‌صورت حرفه‌ای شنا می‌کند. علاوه‌بر کسب مقام در مسابقات دوستانه طی این سال‌ها، سال گذشته توانست در مسابقات کشوری و در رشته کرال سینه پنجاه‌متر رده نوجوانان مقام به دست بیاورد.

مهدی برهانی، نوجوان محله امیریه، دانش‌آموز سال دهم رشته علوم انسانی است و درکنار ورزش و درس، یکی از نوجوانان فعال در پایگاه بسیج شهدای غواص و مسجد فاطمه‌الزهرا (س) در عصمتیه است.

- چه شد که به شنا علاقه‌مند شدی؟
از کودکی به ورزش علاقه داشتم. هفت‌ساله بودم که یک روز به استخر رفتم و از همان زمان تصمیم گرفتم این ورزش را ادامه دهم. اما به‌خاطر مدرسه فقط تابستان‌ها در کلاس شنا ثبت‌نام می‌کردم. از چهارسال پیش با ثبت‌نام در استخر شهید‌فرومندی در بولوار شهید‌برونسی، تمرینات را جدی‌تر دنبال می‌کنم.

- برنامه‌ات برای آینده چیست؟ می‌خواهی در رشته تربیت‌بدنی درس بخوانی؟
شنا را در کنار درس و فعالیت اجتماعی ادامه می‌دهم و می‌خواهم رتبه برتر این رشته را در دنیا کسب کنم. اما برای تحصیلات دانشگاهی هدفم دانشگاه امام‌حسین (ع) است و می‌خواهم مثل پدرم پاسدار شوم.

- دلیل حضورت در مسجد فاطمه زهرا (س) چیست و چه فعالیت‌هایی داری؟
جلسه آموزش قرآن مسجد را خیلی دوست دارم و همراه دوستان هم‌محلی در این جلسه شرکت می‌کنم. در پایگاه بسیج شهدای غواص این مسجد هم فعال هستم و هر کمکی از دستم برآید انجام می‌دهم.

- محله شما به چه امکاناتی نیاز دارد؟
این محله و خیابان عصمتیه استعداد‌های ورزشی و علمی بسیاری دارد و باید برای این استعداد‌ها فکری کرد. با‌توجه‌به ظرفیت نوجوانان و جوانان محله دوست دارم زمین مناسب ورزشی برای بچه‌هایی که در مسجد فعال هستند، در نظر گرفته شود.

- الگوی تو در زندگی کیست؟
شهدا الگوی خوبی برای نوجوانان هستند. با مطالعه و تحقیق درباره زندگی شهدا تلاش می‌کنم مثل آن‌ها رفتار کنم. سید‌عبدالکریم رضوی‌طهماسبی، پدر مادری‌ام، الگوی خوبی برای من است. پدربزرگم سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین و در منطقه رقابیه به شهادت رسید.

ارسال نظر