کد خبر: ۸۰۷۴
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

کوچه‌ دل‌باز و باصفای مسلم

حدود ۳۵ سال پیش، کوچه مسلم ۳ را به نام شهید سیدجواد بنی‌هاشم مزین کرده‌اند. این محدوده یکی از محلات مهندسی‌ساز مشهد است و کوچه‌هایش یکدست و یکنواخت نقشه‌کشی و ساخته شده است.

مجتبی هراتی-مجید درودی | کوچه مسلم‌۳ در محله مسلم قرار دارد. این محدوده یکی از محلات مهندسی‌ساز مشهد است و کوچه‌هایش یکدست و یکنواخت نقشه‌کشی و ساخته شده است. بنا به گفته اهالی حدود ۳۵ سال پیش، کوچه مسلم ۳ را به نام شهید سیدجواد بنی‌هاشم مزین کرده‌اند. این معبر از غرب به بولوار مسلم‌شمالی و از شرق به بولوار حبیب‌بن‌مظاهر منتهی می‌شود. حدود نهصدمتر طول و بیست‌متر عرض این کوچه است.

کوچه‌ای دل‌باز و باصفا
مسجد و حسینیه چهارده‌معصوم (ع) سال‌۱۳۸۶ به‌همت مرحوم حاج‌حسین ربانی و تلاش اهالی محله احداث شد.
در کنار اجرای برنامه‌های عبادی، می‌توان به آزادی زندانیان غیر‌عمد، تأمین جهیزیه، تأمین و توزیع بسته‌های معیشتی این مسجد و حسینیه اشاره کرد.

کوچه‌ای دل‌باز و باصفا

بیگم حیدری مادر شهید سیدجواد بنی‌هاشم است. او ۷۲‌سال دارد و بیش‌از پنج‌دهه ساکن همین کوچه بوده است. جگرگوشه‌اش سال‌۱۳۶۲ در پانزده سالگی به شهادت رسید.


کوچه‌ای دل‌باز و باصفا

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین هاشم نظافت ۴۹‌سال دارد و امام جماعت پای کار مسجد و حسینیه چهارده‌معصوم (ع) است. او از بدو تأسیس مسجد تا‌کنون، اقامه نماز‌های جماعت را بر‌عهده دارد.


کوچه‌ای دل‌باز و باصفا

براتعلی احدی از کسبه قدیمی کوچه مسلم ۳ است. او از سال‌۱۳۵۹ فروشگاهش را در همین کوچه راه انداخته است و خیلی‌ها با صف‌های شیر دهه‌۷۰ این فروشگاه خاطره دارند.

ارسال نظر