کد خبر: ۸۴۰۳
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کوچه طلاب و روحانیون

خیابان حسابی‌جنوبی معبری است که در محله فرهنگیان قرار دارد. این خیابان از یک سمت به بولوار شریعتی می‌رسد و از سمت دیگر بن‌بست است.

خیابان حسابی‌جنوبی معبری است که در محله فرهنگیان قرار دارد. این خیابان از یک سمت به بولوار شریعتی می‌رسد و از سمت دیگر بن‌بست است، هرچند پیاده‌راهی در انتهای آن برای دسترسی به بزرگراه امام‌علی (ع) تعبیه شده است. بزرگ‌ترین ویژگی این خیابان، تعدد فضا‌های سبز شهری است که با بوستان فرهنگیان آغاز می‌شود و در ادامه با بوستان‌های محلی پرنیان و یاقوت ادامه پیدا می‌کند.

خیابان حسابی جنوبی از معابر پررفت‌و‌آمد محله محسوب می‌شود که انواع کاربری‌های رفاهی، تفریحی، آموزشی، مذهبی و ورزشی را در خود جای داده است. وجود این کاربری‌های خدماتی با مساحت و امکانات مناسب و همچنین هم‌جواری آن‌ها با مجتمع‌های مسکونی نوساز و مقاوم، سبب رفت‌و‌آمد بیشتر اهالی به این معبر شده است.

کوچه طلاب و روحانیون

مجتمع مسکونی ولایت با ۵۲۸‌واحد و ۲۲‌بلوک در سال‌۹۷ بنا شد و در‌اختیار طلبه‌های مشهدی و روحانیون قرار گرفت. در این مجتمع به‌واسطه حضور روحانیون، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی برگزار می‌شود.

کوچه طلاب و روحانیون

مرکز آموزش کودکان استثنایی امام‌رضا (ع) که در این معبر قرار دارد، سال ۱۳۸۳ احداث شد و بیش‌از هفتصددانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در آن تحصیل می‌کنند.

کوچه طلاب و روحانیون

«یاقوت» یکی از بوستان‌های بزرگ محلی منطقه ۱۰ است که بیش‌از دو هکتار وسعت دارد و انواع امکانات رفاهی نظیر مسیر دوچرخه‌سواری، پیاده‌راه، نشیمن مناسب و نگهبانی ۲۴ ساعته را داراست.

کوچه طلاب و روحانیون

شهربانو آذریان، مدیر کانون فرهنگی مسجد حضرت‌عباس (ع)، درس سطح سه طلبگی خوانده و انواع کلاس‌های آموزشی و فرهنگی را برای دختران محله تدارک دیده است که بیشتر آن‌ها در مسجد برگزار می‌شود.

کوچه طلاب و روحانیون

دبیرستان پایه اول «ناصر» از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی قاسم‌آباد است که سال‌۱۳۷۴ بنا شد و بیش‌از پانصد‌دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند.

ارسال نظر