کد خبر: ۲۷۰۰
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

به احمد جوان، قهرمان محله‌ مقدم رای بدهیم

«احمد محمدنژاد جوان» کشتی‌گیر آزادکار است که توانسته بعد از 17سال برای خراسان رضوی در رده نوجوانان سومین مسابقات جهانی کشتی آزاد امیدها، مقام جهانی به دست آورد. او ورزش را از ده‌سالگی و به تشویق پدرش شروع کرده و با حمایت‌های پدر و مربی‌هایش پله‌های موفقیت را یکی از پس دیگری پشت سرگذاشته است. پدر احمد در جوانی کشتی می‌گرفته و مقام‌های کشوری داشته است.

برنامه برترین‌های ورزشی مشهد برای پنجمین سال در روزنامه شهرآرا آغاز شد. 12کاندیدی که از بین قهرمانان و ورزشکاران این شهر توسط گروهی از کارشناسان و اهالی ورزش مشهد انتخاب شده‌اند و اکنون در روزهای آخر سال قرار است از بین آن‌ها یک خانم و یک آقا توسط مردم به عنوان چهره ورزشی سال انتخاب شوند. یکی از این نامزدها «احمد محمدنژاد جوان» ساکن محله مقدم در منطقه7 است.

 

کسب مقام برای خراسان رضوی پس از 17سال

«احمد محمدنژاد جوان» کشتی‌گیر آزادکار است که توانسته بعد از 17سال برای خراسان رضوی در رده نوجوانان سومین مسابقات جهانی کشتی آزاد امیدها، مقام جهانی به دست آورد. او ورزش را از ده‌سالگی و به تشویق پدرش شروع کرده و با حمایت‌های پدر و مربی‌هایش پله‌های موفقیت را یکی از پس دیگری پشت سرگذاشته است.

پدر احمد در جوانی کشتی می‌گرفته و مقام‌های کشوری داشته است، اما به‌دلیل اینکه حمایت نمی‌شده است و از سویی باید یک خانواده را اداره می‌کرده، این ورزش را کنار گذاشته است، اما زمانی‌که او عشق و علاقه پسرانش را به ورزش می‌بیند، آن‌ها را در یکی از سالن‌های این رشته ثبت‌نام‌ می‌کند و خودش مربی‌ آن‌ها می‌شود. پسر بزرگ‌تر به دلیل خدمت سربازی ورزش را کنار می‌گذارد، اما احمد همچنان ادامه می‌دهد.

او تا پانزده‌سالگی مقام‌های دانش‌آموزی و استانی به دست آورده است. خودش در این باره می‌گوید: شش‌ماه تمرین کرده بودم که مسابقه‌های نونهالان کرج شروع شد. در این مسابقه‌ها توانستم مقام اول را کسب کنم و به عنوان استعداد درخشان این دوره از مسابقه‌ها شناخته شدم.

با به دست آوردن این مقام در سن کم امیدی در دلش شکل می‌گیرد و با قدرت بیشتری تمرین می‌کند. از جمله مقام‌هایی که به دست آورده است نفر سوم جام بین‌المللی سید جعفر موسوی سال 96، عضویت تیم ملی نونهالان کشور در سال97، نفر اول نونهالان کشور و استعداد درخشان در مسابقه‌های قزوین سال97، نفر دوم نوجوانان کشور در مراغه سال 98، نفر سوم جوانان انتخابی تیم ملی سال 98، نفر اول نیروهای مسلح در تهران سال 1400، نفر سوم امیدهای جهان در صربستان 1400، نفر دوم ارتش‌های جهان در تهران سال 1400 و نفر دوم بزرگسالان انتخابی تیم ملی گرگان 1400 است. هدف بعدی او کسب مقام در المپیک 2024است و از حالا تمرین‌هایش را شروع کرده است تا بتواند با عضویت در تیم بزرگسالان کشتی کشورمان مقام خوبی را به دست بیاورد.

او مقام سوم صربستانش را در تابستان امسال به دست آورد. کسب مقام جهانی برای خراسان رضوی بعد از 17سال دررده نوجوانان سومین مسابقات جهانی کشتی آزاد امیدها او را مغرور نکرده و می‌داند خصلت پهلوانی است که ماندگارش می‌کند. احمد جوان برای مسابقه‌های جهانی تمرین می‌کند تا بتواند برای کشورش افتخارآفرین باشد.
جوان همین چند روز پیش با تیم کشتی آزاد جوانان خراسان در مسابقات قهرمانی کشور به مقام اول رسید تا یک عنوان دیگر در ویترین افتخاراتش به ثبت برساند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
صالح احمدیان
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
0
0
آفرین محمد نژاد و سلام برتو