کد خبر: ۳۷۳۱
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
پنج سال قبل که جودو را شروع می‌کند، هیچ‌کدام از بچه‌های هم‌سن‌وسالش در اقوام، علاقه‌ای به این ورزش نشان نمی‌دادند. اما از زمانی که او در دورهمی‌های فامیلی حرکات و فنون جودو را به نمایش گذاشت، چند نفر از کودکان جمع به این ورزش علاقه‌مند شدند و حالا یکی از جودوکاران باشگاهی هستند. از این بابت با اینکه سن و سالی ندارد او را در جمع‌های فامیلی با لقب استاد صدا می‌زنند. امیر ارسلان بلون متولد سال1389ساکن محله شهید مطهری است.

پنج سال قبل که جودو را شروع می‌کند، هیچ‌کدام از بچه‌های هم‌سن‌وسالش در اقوام، علاقه‌ای به این ورزش نشان نمی‌دادند. اما از زمانی که او در دورهمی‌های فامیلی حرکات و فنون جودو را به نمایش گذاشت، چند نفر از کودکان جمع به این ورزش علاقه‌مند شدند و حالا یکی از جودوکاران باشگاهی هستند. 

از این بابت با اینکه سن و سالی ندارد او را در جمع‌های فامیلی با لقب استاد صدا می‌زنند. امیر ارسلان بلون متولد سال1389ساکن محله شهید مطهری  است. در این گفت‌وگو با او بیشتر آشنا خواهید شد.


در باشگاه یاد می‌گرفتم، در جمع نمایش می‌دادم

او می‌گوید: از هفت‌سالگی به باشگاه رفتم. زمانی که فنون ورزش جودو را آنجا یاد می‌گرفتم همان‌ها را در خانه تمرین و تکرار می‌کردم.
امیرارسلان ادامه می‌دهد: زمانی هم که به دورهمی‌های خانوادگی می‌رفتیم بچه‌های هم‌سن و سال خودم را جمع می‌کردم و همین حرکات ورزشی را انجام می‌دادم، آن‌ها نیز به تقلید از من حرکاتم را تکرار می‌کردند. کم‌کم بچه‌های فامیل به این تمرینات علاقه‌مند شدند.آن‌طور که می‌گوید: چون باعث و بانی حضور آنان در ورزش جودو بوده به او لقب استاد را داده بودند. 


کسب 2مقام استانی

امیرارسلان جودو را با مربیگری استاد پوریا خالقی شروع کرده است. او در این مدت چند رتبه باشگاهی و دو مقام استانی را کسب کرده است؛ «سال1397 بعد از حضور موفق در چند مسابقه به عنوان نماینده باشگاه در مسابقات استانی جودو نونهالان شرکت کردم و بعد از کسب چند پیروزی پیاپی در مرحله نهایی شکست خورده و رتبه دوم مسابقات استان را به دست آوردم.»

به گفته این جودوکار نوجوان سال 1398 و 1399   به علت شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات حضوری جودو برگزار نشد، اما او در این دوسال تمریناتش را ادامه داد؛ «استادم پوریا خالقی نیز با دیدن علاقه‌ام به جودو با برگزاری اردو و انجام تمرینات در فضا‌های باز کمک کرد از آموزش دور نشوم. بعد از اتمام کرونا  در مسابقات جودو استان شرکت کردم و توانستم رتبه دوم این مسابقات را به دست آورم. درحال حاضر نیز با تمرین شبانه‌روزی خودم را برای مسابقات انتخابی تیم استان و ملی آماده می‌کنم.»


فعالیت در گروه هنری

 بلون در کنار ورزش به فعالیت‌های هنری نیز علاقه زیادی دارد و به عنوان یک ضرب‌نواز حرفه‌ای در افتتاحیه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی بسیاری حضور داشته و ضرب‌نوازی کرده است؛ « این هنر را درچند دوره آموزشی آموختم. بعد از پیوستن به گروه هنری و سرود مدرسه دیانت اجراهای متعددی را در جشنواره‌ها و همایش‌های مدرسه، محله و اداره آموزش و پرورش منطقه اجرا کردم. بهترین اجرایی که داشتم در مراسم نیمه شعبان و در مسجد محلمان بود که به‌شدت مورد استقبال قرارگرفت.»

او اگر چه سن و سالی ندارد اما در سرش آرزوهای بزرگی را می‌پروراند؛ «همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا در جودو به مسابقات کشوری راه پیدا کنم، البته به موسیقی و هنر هم خیلی علاقه دارم و امیدوارم بتوانم در کنار ورزش به دنبال این علاقه هم بروم.» 

ارسال نظر