کد خبر: ۳۰۷۳
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

جانبازان 1؛کوچه شهیدان برادران خوش‌قلب طوسی

کوچه جانبازان1 را با نام کوچه شهیدان خوش قلب طوسی می‌شناسند. این کوچه به معابر مهمی از جمله خیابان جانبازان، آخوند خراسانی19 و همچنین رازی متصل است. در میان بافت نوساز و آپارتمان‌های سر به فلک کشیده آن خانه‌های قدیمی هم به چشم می‌خورد. وجود کنسولگری افغانستان و ترکمنستان میزان تردد در این کوچه را افزایش داده است. یکی از مشکلات ساکنان این معبر ترافیک و ازدحام بسیار مراجعان کنسولگری‌هاست که تردد را برای خودروها و حتی عابران پیاده سخت می‌کند.

کوچه جانبازان1 را با نام کوچه شهیدان خوش قلب طوسی می‌شناسند. این کوچه به معابر مهمی از جمله خیابان جانبازان، آخوند خراسانی19 و همچنین رازی متصل است. در میان بافت نوساز و آپارتمان‌های سر به فلک کشیده آن خانه‌های قدیمی هم به چشم می‌خورد.

 این کوچه به واسطه وجود کنسولگری افغانستان و ترکمنستان بسیار پرتردد است. یکی از مشکلات ساکنان این معبر ترافیک و ازدحام بسیار مراجعان کنسولگری‌هاست که تردد را برای خودروها و حتی عابران پیاده سخت می‌کند. این مراجعان از نبود سرویس بهداشتی و سوپرمارکتی در این معبر گله دارند.

در ابتدای کوچه منزل پدری شهیدان سیدکریم و سیدجواد خوش‌قلب طوسی قرار دارد. سیدجواد خوش‌قلب طوسی در دهم شهریور سال65 و برادرش سید کریم در 21دی ماه سال65 در مناطق عملیاتی حاج عمران به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

 

سرکنسولگری افغانستان در این کوچه واقع شده است و بیشترین حجم تردد در این معبر به مراجعان این سرکنسولگری برمی‌گردد.

 

هنوز هم در این کوچه خانه‌های قدیمی با درختان برافراشته شما را به خاطرات گذشته می‌برد.

 

یکی از مشاغلی که به‌تبع وجود این دو کنسولگری در این معبر ایجاد شده است، عکاسی، کپی و تایپ است.

 

ارسال نظر