کد خبر: ۴۹۷۸
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

خواهران عسکری حافظان کوچک خانه

بین هیاهوی بچه‌ها سر صف، ناگهان اسمم را صدا کردند و برای حفظ سوره واقعه از من قدردانی شد و بعد از آن در هر مسابقه‌ای شرکت کردم، مقام اول را در ناحیه آموزش وپرورش کسب کردم یا جزو برتر‌ین‌ها بودم.

همه‌چیز از علاقه آن کودک کلاس‌اولی به حفظ قرآن شروع شد، وقتی پیش از دبستان با آیه‌ها و سوره‌ها در مهد قرآن آشنا شده بود. در کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی آستان‌قدس، استاد کلاس روخوانی‌اش، خانم سعیدی‌کیا، کشف کرد که او استعداد خوبی برای حفظ قرآن دارد. حالا فاطمه عسکری، دانش‌آموز کلاس هفتمی، جزء پانزدهم قرآن را با معانی و مفاهیم آن از بَر است و در مسابقات متعدد حفظ و قرائت، چندین‌مقام ناحیه‌ای و استانی آموزش‌وپرورش دارد.

او در دبستان آرمیتا مصلی‌نژاد تحصیل می‌کند و در محله خاتم‌الانبیا (ص) سکونت دارد. البته چند‌وقتی است خواهر کوچک‌ترش، زهرا خانم نه‌ساله، هم از او الگو گرفته و حفظ را آغاز کرده است.


زندگی‌ام رنگ زیباتری گرفته است

فاطمه روز‌هایی که درس و مدرسه دارد، با برنامه سبک‌تری به برنامه حفظ می‌پردازد و برای بعد از امتحانات، برنامه دارد که روزی یک صفحه را از بر کند. او تا‌کنون با استادان بسیاری مانند خانم‌ها منصوره سادات، سعیدی‌کیا، فرهادی و... حفظ را آموخته است و دوست دارد در آغاز کلامش از آن‌ها یاد کند. از همه بیشتر او قدردان خانواده‌اش است که او را در این مسیر پر‌برکت هدایت کرده‌اند.

فاطمه می‌گوید: حفظ قرآن به من انگیزه بسیار داده است؛ انگار بعد‌از پا گذاشتن در این مسیر در درس‌هایم هم موفق‌تر شده‌ام و زندگی‌ام حال و هوای زیباتری گرفته است.

 

پزشک آینده

از همان کودکی یعنی از کلاس دوم که توانست در مسابقات حفظ تک‌سوره‌ها شرکت کند، طعم شیرین مقام اولی و هدیه‌ها را چشید و همین سبب شد مصمم‌تر در راه حفظ گام بردارد. قرآن این روز‌ها بهترین معلم فاطمه و خواهرش است. آن‌ها آرامش داشتن و مهربان‌بودن و نماز اول وقت را بزرگ‌ترین درس‌های قرآن برای خودشان می‌دانند.

فاطمه آن روز را که برای اولین‌بار سر صف دبستان جلو همه دانش‌آموزان مدرسه صدایش کردند و صدای تشویق‌ها به هوا رفت، خوب در خاطر دارد؛ «بین هیاهوی بچه‌ها سر صف، ناگهان اسمم را صدا کردند و برای حفظ سوره واقعه از من قدردانی شد و بعد از آن در هر مسابقه‌ای شرکت کردم، مقام اول را در ناحیه آموزش وپرورش کسب کردم یا جزو برتر‌ین‌ها بودم. تصمیم گرفته‌ام که تا دو سال دیگر، حافظ کل قرآن شوم و مطمئنم که خدا کمکم می‌کند که بتوانم درسم را هم تا پزشکی ادامه دهم.»

با حفظ قرآن، آرامش گرفتم و درس‌خوان‌تر شدم

زهرا خواهر کوچک‌تر فاطمه است. او هم تاکنون جزء سی‌ام و صفحاتی از جزء یک قرآن را حفظ کرده است و می‌گوید: از میان سوره‌هایی که تا‌کنون حفظ کرده‌ام، سوره قدر را خیلی دوست دارم؛ چون در ماه رمضان نازل شده است. من با حفظ قرآن آرامش گرفته‌ام و درس‌خوان‌تر شده‌ام. هدفم در این راه آن است که تا پنج‌سال دیگر حافظ کل و معلم قرآن شوم؛ چون معلمی شغل انبیاست.

ارسال نظر