کد خبر: ۷۸۱۳
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
زهرا حمیدی دختر قرآنی محله خاتم‌الانبیا (ص) آموزه‌هایش را با دیگران به اشتراک می‌گذارد.

شکوفایی دختر دوازده‌ساله محله خاتم‌الانبیا (ص) از زمان حضور در مسابقات قرآنی «درس‌هایی از قرآن» استاد قرائتی بود که توانست مقام پنجم را در قرائت و ترتیل کسب کند. زهرا حمیدی بعد از این موفقیت، در آموختن قرآن و حفظ آیات مصمم‌تر شد؛ به‌طوری‌که وقتی تابستان سال گذشته مطلع شد که استاد قرآن خوبی به مسجد خاتم‌الانبیا (ص) محله آمده است، این موقعیت را غنیمت شمرد و شاگرد پر‌و‌پا قرص آن کلاس شد.

- چه شد که مسیر زندگی‌ات به نور قرآن روشن شد؟
کلاس سوم بودم که قرائت قرآن دخترخاله‌ام را دیدم و خیلی از انس او با قرآن خوشم آمد. او حالا ۲۱‌جزء قرآن را هم از بر است. همان زمان مدرسه‌مان، هنرستان شهید سنجرانی، مسابقات قرآنی حفظ جزء سی را برگزار کرد که من در آن مسابقات دو مقام منطقه‌ای کسب کردم. بعد از آن یادگیری آموزه‌های قرآن برایم خیلی شیرین‌تر شد و تا الان که کلاس هفتم هستم، این عشق به قرآن قرار است همیشگی باشد.

- در کلاس قرآن مسجد محله چه چیز‌هایی یاد گرفته‌ای؟
مربی‌مان خانم نجاتیان استاد مطرحی است که در حرم هم قرآن تدریس می‌کند. من در آن کلاس روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و ترتیل را خوب آموختم و سعی می‌کنم همراه قرائت به معانی قرآن هم اهمیت بدهم. مربی معتقد است اول قرائت را کامل بیاموزیم و بعد سراغ حفظ برویم که حافظ بهتری باشیم.

- هزینه‌های کلاس چطور است؟
برای خانواده من خوب است، ولی خیلی‌ها در آن کلاس هستند که از پس تأمین همان هزینه اندک هم بر‌نمی‌آیند و بسیار هم استعداد دارند. خانم نجاتیان سعی می‌کند برای آن‌ها جلسات رایگان بگذارد یا هزینه‌هایشان را تقبل کند تا استعداد‌هایشان در این زمینه حیف نشود. در محله ما، خاتم‌الانبیا (ص)، استعداد‌های قرآنی بسیار است.

- در مدتی که در قرائت مسلط‌تر شده‌ای، آن را به کسی هم آموخته‌ای؟
بله، قرآن را هم به خواهرم که از من کوچک‌تر است و هشت‌سال دارد و هم به دختر همسایه‌مان آموزش می‌دهم.

- شنیده‌ام کانالی در مدرسه برای آموزش قرآن دارید که تو بخش‌هایی از آموزش آن را عهده‌دار شده‌ای؟
بله، در مدرسه در فضای سامانه «شاد» کانالی درست کرده‌ا‌یم که برای حفظ جزء‌سی و قرائت است که من در آن مسئولیت تدریس قرائت صحیح را عهده‌دار شده‌ام و دوستم حفظ جزء‌سی را آموزش می‌دهد. آموزش قرآن به دیگران حس خیلی خوبی دارد. انگار به بخشی از عهدت به قرآن که ترویج آموزه‌های عالی آن است. عمل کرده‌ای.

- با‌توجه‌به اینکه چند‌سال است با قرآن انس داری، چه تأثیراتی در زندگی‌ات داشته است؟
از زمانی که قرائت و ترتیل را همراه معانی قرآن انجام می‌دهم، سعی می‌کنم از غیبت‌کردن دوری کنم و حواسم باشد که با پرخاشگری و تند‌تند با کسی صحبت نکنم. درس‌هایم هم بهتر شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر