کد خبر: ۶۸۰۶
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کوچه ۵ شهید سجادیه

در کوچه شهید‌اعتمادی‌۴ خبری از همهمه و شلوغی نیست. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کوچه، نشانه‌هایی است که از گذشته تا امروز باقی مانده‌اند؛ مسجدی با عمر حدود نیم‌قرن و کوچه‌پس‌کوچه‌های شیب‌دار.

در کوچه شهید‌اعتمادی‌۴ خبری از همهمه و شلوغی نیست. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کوچه، نشانه‌هایی است که از گذشته تا امروز باقی مانده‌اند؛ مسجدی با عمر حدود نیم‌قرن و کوچه‌پس‌کوچه‌های شیب‌دار. بخشی از این معبر نونوار شده و قسمت انتهایی آن دست‌نخورده و تو‌در‌تو باقی مانده و هویت خود را حفظ کرده است.

عریض‌شدن محدوده میانی این گذر، تردد را برای رهگذران و راننده‌ها آسان کرده است. همچنین خاطرات این کوچه با نام پنج‌شهید گره خورده است؛ شهدایی که تابلو افتخار و عزتشان در جای‌جای آن به چشم می‌خورد؛ شهید‌برات هنرمند، شهید کاشف، شهید‌محمد فقیه، شهید‌قدیر عرفانیان و شهید‌محمد‌نجیب باقر‌زاده.

کوچه ۵ شهید سجادیه

مسجد فاطمه‌الزهرا (س) با آنکه بزرگ نیست، با همان شکل و شمایل قدیمی‌اش، یکی از محل‌های اجتماع مردم این محله در مناسبت‌های مذهبی است. این مسجد با کمک مردم و خیران حدود پنجاه‌سال پیش ساخته شد.

کوچه ۵ شهید سجادیه

تفریح محمد‌امیر وطن‌خواه، سجاد حیدری، علیرضا محمد‌زاده، امیر‌علی نوراللهی و علیرضا حسینی، بازی با سر‌قوطی نوشابه و آب است. علامت‌هایی را که روی آسفالت کف خیابان کشیده‌اند، نشانه می‌گیرند.

کوچه ۵ شهید سجادیه

مجموعه ورزشی صداقت که معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه‌۵ آن را در این گذر ساخته، به زمین بسکتبال روباز مجهز است. درِ این مجموعه به روی نوجوانان و جوانان محله باز است.

کوچه ۵ شهید سجادیه

هنرستان فنی و حرفه‌ای شاهد ایمان و هنر سال‌۱۳۷۸ در این کوچه ساخته شده است و دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های حسابداری، نرم‌افزار و نقشه‌کشی در آن تحصیل می‌کنند.

ارسال نظر