کد خبر: ۶۹۱۹
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

تولد در خانواده ورزشکار، شانس امیرارسلان بود

در خانواده امیرارسلان سیزده‌ساله، ورزش حرف اول و آخر را می‌زند و هر پنج عضو خانواده ورزش را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند.

در خانواده امیرارسلان سیزده‌ساله، ورزش حرف اول و آخر را می‌زند و هر پنج عضو خانواده ورزش را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. مشوق امیرارسلان برای ورود به ورزش حرفه‌ای، پدرش آقا محمدعلی، بود که روزگاری کشتی می‌گرفت و سال‌ها نیز یکی از اعضای اصلی تیم والیبال دادگستری مشهد به حساب می‌آمد.

حالا پسر پا جای پای پدر گذاشته؛ هم در تحصیل نمونه است و هم در ورزش. او همین دوماه پیش در مسابقات انتخابی تیم‌ملی مقام قهرمانی را به‌دست آورد و به اردوی تیم‌ملی نوجوانان کاراته ایران دعوت شد.

برای امیرارسلان که روزی سه ساعت تمرین سخت را پشت‌سر می‌گذارد، هیچ آرزویی نشد ندارد، حتی اگر قهرمانی المپیک یا مسابقات جهانی باشد.

- به‌جز کاراته، آیا ورزش دیگری هم انجام می‌دهی؟
بله، فوتبال و پینگ‌پنگ را هم خیلی دوست دارم. فوتبال را در مدرسه بازی می‌کنم و در خارج از مدرسه هم به باشگاه کاراته می‌روم.

- چند تا خواهر و برادر هستید؟ آن‌ها چه ورزشی را دنبال می‌کنند؟
یک برادر بزرگ‌تر دارم به‌نام علیرضا که قبلا جودوکار بوده است و حالا والیبال بازی می‌کند و دانشجوی رشته تربیت‌بدنی است. خواهرم، ارغوان، هم در رشته تکواندو کلی مدال و مقام قهرمانی دارد. پدر و مادرم هم والیبال بازی می‌کنند و عضو تیم دادگستری مشهد هستند.

- بازی‌های کامپیوتری را دوست داری؟
خیلی زیاد، عاشق PS۴ هستم و بازی‌های رزمی و فوتبال بازی می‌کنم.

- برای تفریح با خانواده معمولا کجا را انتخاب می‌کنید؟
من عاشق ارغوان دره هستم، آنجا را خیلی دوست دارم. معمولا پاتوق آخر هفته ما آنجاست، مگر اینکه هوا خیلی نامساعد باشد.

- الگوی ورزشی تو چه کسی است؟
پدرم، چون هم قهرمان کشتی بوده است و هم قهرمان والیبال. با اینکه کارش در دادگستری خیلی زیاد است، همیشه ورزش می‌کند. من هم دوست دارم مثل او باشم.

- تا حالا چه مقام‌هایی در رشته کاراته به‌دست آورده‌ای؟
من اولین‌بار، مرداد سال گذشته در مسابقات استانی شرکت کردم و دو مدال طلا در بخش کاتا و کمیته به‌دست آوردم. مدال نقره مسابقات جام رمضان را دارم و دوبار هم در مسابقات کشوری مدال طلا را به‌دست آوردم که آخرین آن حکم انتخابی تیم‌ملی بود.

- و در پایان چه آرزویی داری؟
آرزوکه زیاد دارم؛ اول اینکه دوست دارم در مسابقات آسیایی و جهانی حاضر باشم. بعد هم دوست دارم در آینده باشگاه کاراته داشته باشم و به بچه‌محل‌هایم کاراته آموزش بدهم.

ارسال نظر