کد خبر: ۷۲۴۵
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

کوچه کرامت؛ یادآور سیدمحمود

کوچه آیت‌الله شیرازی ۱۳ از شصت سال قبل بین خیلی از مشهدی‌ها معروف بوده است؛ کوچه‌ای که به‌نام مرحوم سیدمحمود کرامت شناخته می‌شود.

کوچه آیت‌الله شیرازی ۱۳ از شصت سال قبل بین خیلی از مشهدی‌ها معروف بوده است؛ کوچه‌ای که به‌نام مرحوم سیدمحمود کرامت شناخته می‌شود. این کوچه بن‌بست ساکنان چندانی نداشت، اما از بین آن‌ها مرحوم کرامت به‌دلیل فضل و بخشش فراوان و مرحوم سبزواری‌ها به‌دلیل داشتن خانه اعیانی معروف بودند. امروز همه خانه‌ها به‌جز ساختمان حاج‌آقا کرامت خراب شده است. طبقه اول خانه آقای کرامت، مسجد و طبقه دوم که محل سکونت خودش بود، حسینیه شده است. مکانی که خودش و همسرش در سال‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ در آن به خاک سپرده شدند.

کرامت سیدمحمود

این کوچه در مجاورت حرم‌مطهر و بازار‌های بزرگ محله بالاخیابان به پارکینگ موتور‌ها تبدیل شده است که بیشتر آن‌ها متعلق به کاسب‌هاست.

کرامت سیدمحمود

شکل‌گیری مسجد کرامت به سال ۱۳۴۴ برمی‌گردد. از آن سال سیدمحمود خانه‌اش را در اختیار هیئت‌های مذهبی گذاشت و سال ۱۳۵۱ این ساختمان را به‌نام مسجد وقف کرد؛ مسجدی که سابقه درخشانی در فعالیت‌های ضد رژیم شاه داشت و رهبر معظم انقلاب چهار سال در آن امام جماعت بودند.


کرامت سیدمحمود

عباس محمدی وقتی از اردبیل راهی مشهد می‌شود، به‌لطف مرحوم کرامت در جوانی خادم مسجد کرامت می‌شود که تا امروز ادامه دارد. او می‌گوید: مرحوم هم خادمم کرد هم جلو خانه‌اش را در اختیارم گذاشت تا کاسبی کنم. الان ۴۲ سال است که این بساط را دارم و از برکتش شش بچه عروس و داماد کرده‌ام.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
04:00