کد خبر: ۷۷۹۳
۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

کوچه قاسمیه پاتوق کودکان و نوجوانان محله آوینی است

بنای قاسمیه که در انتهای کوچه شهید‌آوینی‌۳۱ قرار دارد، آن را از معابر دور‌و‌برش متمایز کرده است. این مؤسسه، میزبان کودکان و نوجوانانی است که طبق موازین اسلامی، راه و رسم زندگی را به‌رایگان می‌آموزند.

با آنکه کوچه شهید‌آوینی‌۳۱ فاصله چندان زیادی با شلوغ‌بازار گلشهر ندارد، از ازدحام و شلوغی بازار در این معبر خبری نیست. یک‌طرفه‌بودن و بافت مسکونی تقریبا یکدست و نبود واحد تجاری، آرامش و سکوت را برای کوچه شهید‌آوینی‌۳۱ به ارمغان آورده است.

به این ویژگی‌های ظاهری، همدلی همسایه‌ها و مراسم روضه‌شان در محرم و صفر و فاطمیه را نیز اضافه کنید که حال و هوای معنوی به کوچه بخشیده است.

بنای قاسمیه که در انتهای این گذر قرار دارد، این کوچه را از دیگر معابر دور‌و‌برش متمایز کرده است. این مؤسسه، میزبان کودکان و نوجوانانی است که طبق موازین اسلامی، راه و رسم زندگی را به‌رایگان می‌آموزند. این بنا و کار‌های عام‌المنفعه‌اش، نام کوچه قاسمیه را بر سر زبان برخی اهالی انداخته است.

کوچه قاسمیه در محله آوینی

چهارسال پیش مرکز نیکوکاری، کارآفرینی و توانمندسازی حضرت صاحب‌الزمان (عج) در انتهای این گذر، تحت نظارت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) فعالیتش را آغاز کرد.

کوچه قاسمیه در محله آوینی

زمانی طلاب علوم دینی در مدرسه علمیه چهارده‌معصوم (ع) که در ابتدای این معبر قرار گرفته است، تحصیل می‌کردند. اما طبق گفته همسایه‌ها، دیگر طلبه‌ای به آن آمد‌وشد ندارد.

کوچه قاسمیه در محله آوینی

مهدی ابراهیمی و محمد‌رضا اکبری، نوجوانان شانزده و هجده‌ساله گلشهری، قاسمیه را خانه دوم خود می‌دانند و قدردان زحمت‌های حاج‌جعفر مصباح، مؤسس آن، هستند.

کوچه قاسمیه در محله آوینی

دبستان دخترانه شهید‌محمد‌رضا غلامرضائیان‌جوان سال‌۱۳۷۱ به یادبود زنده‌یاد حاج مهدی کمالی توسط خیران ساخته شد.

ارسال نظر