کد خبر: ۷۹۰۵
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

تو روزی افتخار می‌آفرینی

میلاد قاینی از معلمش تعریف می‌کند که به او می‌گوید «تو روزی از مدال‌آوران بزرگ این رشته می‌شوی و برای ما افتخار می‌آفرینی.»

سکینه تاجی| امید محله امروز ما میلاد قاینی است. او نوجوان با‌انگیزه‌ای است که در رشته ووشو ورزش را دنبال می‌کند. میلاد از سال‌۱۴۰۰ به‌طور جدی در این رشته فعالیت می‌کند و دو مدال قهرمانی استان را در کارنامه‌اش دارد.

او ساعاتی از وقتش را در باشگاه شهید‌ناصری محله خواجه‌ربیع می‌گذراند و در‌کنار دیگر دوستانش سخت تمرین می‌کند. این نوجوان ورزشکار، ماه آینده راهی مسابقات کشوری می‌شود تا با تلاش و کوشش بتواند برای محله‌اش افتخار‌آفرینی کند.


- این همه رشته ورزشی؛ چرا به ووشو علاقه‌مند شدی؟
من از شش‌سالگی در رشته ژیمناستیک کار می‌کردم، اما خودم به ورزش‌های رزمی علاقه بیشتری داشتم. دو سال پیش به پیشنهاد پدرم وارد رشته ووشو شدم و بعد‌از چند جلسه دیدم این ورزش را خیلی دوست دارم.


- از افتخاراتی که در این رشته ورزشی به دست آورده‌ای برایمان بگو.
سال گذشته برای اولین‌بار در مسابقات ووشوی جام محلات مشهد شرکت کردم که در آن مسابقات، همه حریفانم را شکست دادم و قهرمان شدم. در مسابقات قهرمانی استان در سبک سانداسنتی هم قهرمان شدم.


- هم ورزش، هم درس! چطور برنامه‌ریزی می‌کنی که از هیچ‌کدام عقب نمانی؟
وقتی از مدرسه برمی‌گردم، اول تکالیف درسی‌ام را انجام می‌دهم، بعد به باشگاه می‌روم و ورزش می‌کنم.


- سر کلاس درس، معلمت نمی‌گوید که درس مهم‌تر است؟
نه اصلا. اتفاقا خانم معلمم همیشه تشویقم می‌کند که ورزش را با جدیت ادامه بدهم. همیشه به من می‌گوید «تو روزی از مدال‌آوران بزرگ این رشته می‌شوی و برای ما افتخار می‌آفرینی.»


- برای موفقیت در این مسابقات چه برنامه‌ای داری؟
بچه‌های باشگاه به دو دسته تقسیم شده‌اند. آن‌ها که قرار نیست در مسابقات شرکت کنند، فقط تمرینات معمولی را انجام می‌دهند و می‌روند، اما مربی ما خصوصی با ما تمرین می‌کند و با تمرینات بدن‌سازی بیشتر، آمادگی بهتری پیدا می‌کنیم.


- به نظرت یک ورزشکار همیشه باید پیروز باشد؟
اگر در تمرین‌های باشگاه یا حتی در مسابقات شکست بخورم، ناامید نمی‌شوم و قرار نیست که هیچ‌وقت ورزش و باشگاه را کنار بگذارم. سعی می‌کنم با تلاش بیشتر و با سخت کار‌کردن، شکستم را جبران کنم.

- اگر روزی ورزشکار بزرگی شدی و توانستی برای محله خودت کاری انجام بدهی، چه برنامه‌ای داری؟
سعی می‌کنم امکانات ورزشی بیشتری برای محله مهیا کنم و یک باشگاه ورزشی مجهز هم می‌سازم.

ارسال نظر