کد خبر: ۸۴۰۲
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

دارنده رتبه کشوری مسابقات قرآن آرزوی داور شدن دارد

زهرا قربانی حافظ دوازده‌جزء قرآن است و عضو انجمن استادان نوجوان حرم. او بسیار دوست دارد آنچه از شش‌سالگی تا حالا از قرآن آموخته است، به بچه‌های هم‌سن‌و‌سال محل زندگی‌اش هم بیاموزد.

قهرمان قرآنی محله خاتم‌الانبیا(ص) کلی مقام ریزودرشت استانی و کشوری دارد که تازه‌ترین آن، مقام سوم سی‌امین مسابقات قرائت تقلیدی کشور است. زهرا قربانی حافظ دوازده‌جزء قرآن است و عضو انجمن استادان نوجوان حرم. او بسیار دوست دارد آنچه از شش‌سالگی تا حالا از قرآن آموخته است، به بچه‌های هم‌سن‌و‌سال محل زندگی‌اش هم بیاموزد.


- چه شد که مسیر قرآنی را انتخاب کردی؟
پیش‌تر از اینکه به مهد‌الرضا (ع) بروم، مادرم سوره‌های کوچک جزء سی را با من کار می‌کرد. بعد هم برای اینکه در مهد‌الرضا (ع) قرائتم خوب بود، مربیانم پیشنهاد کردند که من را به کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی آستان‌قدس بفرستند.

پدرم، مصیب قربانی، و مادرم، طاهره زنقایی، از همان زمان تا الان که دانش‌آموز کلاس نهمی دبیرستان سنجرانی هستم، تمام حمایت‌های لازم را انجام داده‌اند که من در مسیری که استعدادش را دارم باشم.



- الان اگر بخواهی به پیشرفتت در قرآن نمره بدهی، از یک تا صد چند می‌دهی؟
فکر می‌کنم ۸۵‌امتیاز بگیرم که البته تا امتیاز صد، آموخته‌های بسیاری باید بیاموزم.

- درباره انجمن استادان نوجوان حرم که در آن عضویت داری، توضیح می‌دهی؟
ما اعضای انجمن استادان نوجوان حرم، حدود بیست‌نوجوان، همه از برگزیدگان کشوری و بین‌المللی مسابقات قرآنی هستیم. من هشت‌سال است که در آستان قدس رضوی شاگرد کلاس‌ها هستم و در این کلاس‌ها قرار است نوجوانان به سطحی از آموزش برسند که خودشان هم بتوانند استاد شوند و قرآن را تدریس کنند.

قرار است آخر سال نموداری تعریف شود که ما قرآن‌آموختگان بتوانیم در‌کنار استادانمان قرآن را در کلاس‌ها به دیگران هم آموزش دهیم.


- سطح آموزش قرآنی در محله شما که به برگزاری کلاس‌های قرآنی به‌ویژه برای خانم‌ها شهره است، چگونه است؟
به نظرم آموزش‌ها خیلی قوی نیست؛ با اینکه مشتاقان یادگیری قرآن در محله من در رده سنی کودک، نوجوان و بالاتر بسیار زیاد است. خیلی از نوجوانان تابستان در کلاس‌های قرآنی شرکت می‌کنند و بعد می‌روند تا سال بعد و آموزش تابستانی بعدی.

خیلی‌ها هزینه حتی یک ترم کلاس را که شاید یک‌ماه‌و‌نیمش ۲۰۰ هزارتومان هم می‌شود، ندارند و به‌همین‌دلیل ناچارند که تأمین نیاز‌های ضروری زندگی‌شان را به پرداخت همان هزینه اندک برای آموختن قرآن ترجیح دهند. خیلی از استعداد‌های محله ما این‌گونه می‌سوزند و خیلی از استعداد‌ها در نطفه خفه می‌شود.

- در زمینه قرآن می‌خواهی به کجا برسی؟
من خیلی دوست دارم همه آموزه‌های قرآنی‌ام را به کودکان و نوجوانان محله‌مان بیاموزم، اما در حال حاضر تمام وقتم برای مدرسه و آموزش‌های خودم صرف می‌شود. علاوه‌براین می‌خواهم داور قرآنی شوم تا مانند استادانم بتوانم به جامعه و مردم بیشتر خدمت کنم. این آرزویی است که از وقتی کودک بودم در ذهنم هست.

ارسال نظر