کد خبر: ۸۵۸۷
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

خیابان شهید درودی، نگارستان محله حجت است

قدمت خیابان شهید درودی ۱۹ روی هم به بیست سال هم نمی‌رسد. پیش از آن، این خیابان به‌دلیل وجود باغات میوه بین مردم به نگارستان (کنایه از باغ) شهرت داشت.

قدمت خیابان شهید درودی ۱۹ در محله حجت روی هم به بیست سال هم نمی‌رسد. پیش از آن، این خیابان به‌دلیل وجود باغات میوه بین مردم به نگارستان (کنایه از باغ) شهرت داشت. رفته‌رفته با توسعه شهر، باغات این خیابان جایشان را به منازل مسکونی دادند و معابر خاکی آسفالت شدند.

ساخت مدرسه، سالن چندمنظوره ورزشی، مسجد و... باعث آبادانی این خیابان شد. نامش هم از نگارستان به شهید محمد زارع تغییر کرد. خانواده شهید از چند سال قبل در این خیابان ساکن نیستند.

خیابان نگارستان

زمین مسجد امام‌حسن‌مجتبی (ع) توسط مرحوم احمد غدیری وقف و توسط حاج‌رضا ادیب و حاج‌حسین سیلانی سال ۱۳۹۶ احداث شد. اکنون نمای مسجد درحال تکمیل است.

خیابان نگارستان

حسن عمو مغازه‌دار است. در این خیابان به دنیا آمده و همه خاطرات کودکی و نوجوانی‌اش مربوط به همین معبر است. او گاوداری حاج‌اصغر زارع و باغ‌های گلابی و انگور را به‌خاطر دارد.

خیابان نگارستان

سالن چندمنظوره عفاف متعلق به آموزش‌وپرورش است و هفت سال پیش احداث شد. والیبال، فوتسال و کاراته از نمونه رشته‌هایی است که دانش‌آموزان در این سالن به آن می‌پردازند.

خیابان نگارستان

مردم از ترافیک موجود در این خیابان گله‌مندند. بزرگ‌تر‌های محله می‌گویند بنا بود خیابان شهید شکری با یک پل روی بستر کال، به خیابان شهید درودی متصل شود، اما هنوز خبری نیست.

خیابان نگارستان

انتهای خیابان شهید درودی ۱۹ به چند هکتار زمین برمی‌خورید که قرار است مجتمع مسکونی شود. در بخشی از این زمین‌ها هم قرار است بوستان ساخته شود، اما اکنون زمین فوتبال بچه‌های محله است.

خیابان نگارستان

دبستان دولتی دخترانه کوثر دوره اول و دوم سال ۱۳۹۲ احداث شد. زمان تعطیلی دانش‌آموزان، خیابان شهید زارع به‌علت ترافیک قفل می‌شود.

* این گزارش شنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در شماره ۵۴۸ شهرآرامحله منطقه ۱ و ۲ چاپ شده است.

ارسال نظر