کد خبر: ۶۰۴۶
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

خیابان زیارتی و گردشگری خواجه‌ربیع

خیابان خواجه‌ربیع‌۲۹ به‌دلیل آرامگاهی که محل زیارت زائران و مجاوران است، همیشه شلوغ و پر‌تردد است و بسیاری از افراد که برای زیارت اهل قبور به آرامستان می‌آیند.

خیابان خواجه‌ربیع‌۲۹ به‌دلیل آرامگاهی که محل زیارت زائران و مجاوران است، همیشه شلوغ و پر‌تردد است، به‌ویژه در روز‌های آخر هفته که افراد بسیاری برای زیارت اهل قبور به آرامستان می‌آیند و بخشی از وقتشان را در بقعه مرحوم شیخ‌احمد کافی می‌گذرانند.

ظرفیت‌های ویژه این معبر، بهانه‌ای برای شکل‌گیری بازار‌ها و مراکز تجاری در اطراف آن شده و فرصت خرید را برای مردم فراهم کرده است. معبر خواجه‌ربیع‌۲۹ به ابتدای بولوار مهر مادر می‌رسد.

خیابان زیارتی و گردشگری خواجه‌ربیع

آرامستان خواجه‌ربیع که بخش اصلی این معبر را شامل می‌شود، محل دفن ربیع‌بن‌خثیم است و به سفارش شیخ بهایی و توسط شاه‌عباس صفوی در اوایل قرن یازدهم هجری قمری احداث شده است.

خیابان زیارتی و گردشگری خواجه‌ربیع

در بخشی از معبر که ابتدای بولوار مهر مادر را شامل می‌شود، بازار دست‌فروش‌ها قرار دارد که اجناس مختلف آن با قیمت‌های مناسب، محلی‌ها و افرادی را که به آرامگاه می‌آیند، به خود جذب می‌کند.

خیابان زیارتی و گردشگری خواجه‌ربیع

در‌کنار پایانه اتوبوس‌رانی، پارکینگ بزرگی قرار دارد که خودرو‌ها در همه ساعات از آن استفاده می‌کنند؛ با‌وجود این، ترافیک، مشکل این محدوده، به‌ویژه در روز‌های آخر هفته است.

خیابان زیارتی و گردشگری خواجه‌ربیع

پایانه مسافربری‌ای که در معبر قرار دارد، به‌دلیل داشتن خط‌های مختلف اتوبوس‌رانی، نیاز اهالی این محدوده را در حمل‌و‌نقل عمومی رفع کرده است.

ارسال نظر