کد خبر: ۷۴۴۰
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

دوستی، عامل علاقه نوجوان محله عامل به ورزش

نوجوان کونگ‌فوکار محله عامل، دوستانش را با امکانات بالای شهر عوض نمی‌کند.

ریحانه قائن‌نژاد یازده‌ساله، ورزش کونگ‌فو را از سه‌سال قبل شروع کرده است. کسب چندین رتبه قهرمانی در مسابقات استان و کشورو ارتباط و دوستی بسیار خوب با مربی و بچه‌های باشگاه از فواید ورزش برای ریحانه بوده‌است.

- کی و چطور با ورزش کونگ‌فو آشنا شدی؟
سه‌سال قبل ازطریق یکی از دوستانم با این ورزش آشنا شدم. او عضو باشگاه بود و من را با خودش همراه کرد. تا قبل از آن با این ورزش بیشتر از‌طریق فیلم‌ها وخبر‌های ورزشی تلویزیون آشنا بودم و فکر می‌کردم خشن است و مناسب خانم‌ها نیست.

- چه شد که نظرت درباره کونگ‌فو عوض شد؟
چند روز پشت سر هم که همراه دوستم به باشگاه رفتم، دیدم دختران بسیاری با مهارت این رشته را دنبال می‌کنند و خشونتی هم در رفتارشان نیست.

- از اولین مقامت بگو.
همان سال بعد‌از چند‌ماه در مسابقات کونگ‌فوی استان در مشهد شرکت کردم. بیشتر کسانی که در این مسابقات حضور داشتند، دارای سابقه و مدال قهرمانی بودند. من تنها بازیکن مسابقات بودم که بار اول بود در رقابتی شرکت می‌کردم. امیدی نداشتم، اما خوشبختانه مقام اول را به دست آوردم.

- طی سه‌سال چه مقام‌هایی به دست آورده‌ای؟
هشت‌مقام استانی و دو مقام کشوری حاصل سه سال حضورم در مسابقات است.

- بهترین خاطره ورزشی‌ات را برایمان تعریف کن.
تولد ده‌سالگی‌ام بود؛ وقتی وارد باشگاه شدم، دیدم بچه‌های باشگاه با کمک مربی کیک تهیه کرده‌اند و به محض ورودم با صدای بلند تولد ده‌سالگی‌ام را به من تبریک گفتند. جشن تولد در باشگاه، بهترین خاطره دوران ورزشی و زندگی‌ام است.

- به نظرت در محله عامل امکانات لازم برای ورزش بانوان وجود دارد؟
باشگاه ما تنها فضا برای فعالیت ورزشی دختران محله است و کمترین امکانات را دارد.

- از امکانات محل سکونتت راضی هستی؟
گاهی به این موضوع فکر می‌کنم که مثلا اگر در محله سجاد یا احمدآباد ساکن بودم، حداقل درزمینه امکانات ورزشی مزایایی داشتم. باوجوداین باز هم محله خودم را ترجیح می‌دهم؛ دوستان مهربان و بسیار خوبی در این باشگاه و محله دارم؛ به‌همین‌دلیل دوری از این باشگاه و محله برایم خیلی سخت است.

- اگر به عقب برگردی، باز هم کونگ‌فو را انتخاب می‌کنی؟
بله قطعا؛ چون این ورزش علاوه‌بر سلامتی جسمی، قدرت بدنی و دفاع شخصی فرد را افزایش می‌دهد. اگر زمانی ضرورتی برای دفاع پیش بیاید، مطمئن هستم که می‌توانم از خودم دفاع کنم و همین برای من کافی است. البته کسب مقام و رتبه‌های برتر ورزشی را هم خیلی دوست دارم و برای رسیدن به این هدف تلاش کرده‌ام.

-  تو چه تأثیری در اطرافیان به‌ویژه هم سن‌وسال‌هایت داشته است؟
همه خانواده به‌ویژه پدر و مادرم مشوق من در ورزش هستند و قول داده‌اند تا رسیدن به مسابقات بین‌المللی حمایتم کنند. بچه‌های هم‌سن‌وسال فامیل نیز علاقه بسیار به اجرای حرکات کونگ‌فو که من اجرا می‌کنم، دارند و حتی برخی‌شان برای دیدن این حرکات به باشگاه آمدند و به این ورزش علاقه نشان دادند.

ارسال نظر